czwartek, 18 czerwca 2015

kotlety soczewicowe


jadłam kiedyś pierogi z nadzieniem soczewicowym, ale nie starczyło mi cierpliwości, żeby je ostatnio lepić... tak gorąco, to i lenistwo człowieka ogarnia...
postanowiłam więc poeksperymentować - poniżej podaję składniki;




  • ugotowana zielona soczewica (u mnie "na oko" 2 szkl.)
  • 1 cebula
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • przyprawa curry (ewentualnie "do kurczaka")
  • sól, pieprz
  • bułka tarta (trochę do masy, trochę do obtoczenia)

no i olej rzepakowy do usmażenia


  • wszystkie składniki przepuściłam przez maszynkę do mięsa, wymieszałam z jajkiem, przyprawami, bułką tartą i usmażyłam (krótko w mocno nagrzanym oleju)
do tego młode ziemniaki, fasolka szparagowa i szczypiorek :)

:) pyszne - nawet wychwalający potęgę mięsa
nad wszystkimi innymi składnikami pożywienia teść
był zachwycony!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz