wtorek, 11 sierpnia 2015

placki z cukinii - wersja low fat ;)


Nie wiem jak to możliwe, że do tej pory nie zamieściłam tego przepisu ;)
wszak sezon na cukinię w pełni...

przepis pochodzi z książki kucharskiej (podobno tureckiej ;))

i jest to najlepsza wersja placków cukiniowych, jakie do tej pory  jadłam.

Niestety na razie będzie bez autorskiego zdjęcia,
ale jak tylko zagoszczą na moim stole, na pewno ten brak uzupełnię.

ze składnikami znów jest problem, bo w mojej kuchni królują proporcje "na oko",
ale postaram się jakoś to usystematyzować...


a zatem składniki:
  • 1 duża cukinia (ok. 400-500g) - zetrzeć (najlepiej ze skórką) na tarce o grubych oczkach, oprószyć solą i odstawić na ok.30 min (po tym czasie odcisnąć sok na sitku, tak, żeby wiórki były niemalże suche)
  • 1-2 jajka
  • 1 cebula - najlepiej starta na tarce
  • 1 pęczek pietruszki - posiekać
  • 1 pęczek koperku - posiekać
  • trochę szczypiorku albo dymki
  • 1 kostka sera feta (lub innego, słonego białego sera) - pokruszyć
  • no i mąka... nie za dużo - tak,żeby masa nie była zbyt twarda - trudno określić ilość.. 2-3 łyżki
  • pieprz
  • SOLI NIE DODAJĘ, BO JEST JUŻ POSOLONA CUKINIA I SŁONY SER
mój sposób na idealna ilość mąki, to usmażenie pierwszego placuszka jako "testera" i ewentualne dodanie mąki później.

przepisem na sukces jest szybkie wymieszanie masy i natychmiastowe pieczenie placków (wtedy cukinia nie będzie miała czasu na oddanie większej ilości soku i ciasto się nie rozwodni)

W mojej wersji "low fat" smażę placki na patelni teflonowej albo na patelni do naleśników z bardzo małą ilością oleju. Trzeba tylko pamiętać, żeby nakładać MAŁE porcje ciasta (1-2 płaskie łyżki) i nie rozcierać na płasko,żeby placek był grubszy (to gwarancja,że się nie rozpadnie w czasie obracania na patelni).

Póki co wypożyczam zdjęcie, które "wygooglałam"..

placki z cukini
źródło: http://feeria.blox.pl/resource/IMGP7340.jpg




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz