piątek, 21 grudnia 2012

pierniczki

Czas przedświątecznych przygotowań upływa mi na pieczeniu ciastek i ciasteczek...
W tym roku (po wielu próbach zakończonych fiaskiem -> czyt. pierniki twarde jak kamień nawet po długim leżakowaniu) hitem okazały się pierniczki z tego przepisu:

PIERNICZKI Z MARMOLADĄ RÓŻANĄ


(ok. 40 szt.)

2,5 szkl. mąki pszennej
0,5 szkl. cukru (ja dałam trochę mniej, bo z całości wyszło BARDZO słodkie ciasto)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki przyprawy do piernika
2 łyżeczki kakao
2 łyżki oliwy z oliwek
1 jajko
0,5 szkl. miodu

i twarda marmolada ;)


Wszystkie składniki zagnieść (dość długo mi się wydawało, że to się nie sklei jak należy, więc dodałam trochę mleka, i było ok). Podzielić na 2 części, rozwałkować, nałożyć na jedną część marmoladę, przykryć, lekko docisnąć (naprawdę nie trzeba się bardzo wysilać ;)) i wykrawać .Piec ok. 14min w 180 stopniach.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz